ژانویه 6, 2020

قوانین و مقررات

کاربران عزیزی که قصد استفاده از خدمات پیکاتو را دارند، بهتر است قبل از استفاده از سرویس پیکاتو ، شرایط و قوانین استفاده را به دقت مطالعه نمایند. استفاده کاربر از سامانه ی پیکاتو اعم از ثبت نام ، درخواست سفارش و سایر خدمات ، به منزله ی آگاهی کامل و پذیرش شرایط و قوانین استفاده از سرویس پیکاتو است . تمامی شرایط و قوانین پیکاتو مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

لازم به ذکر است قوانین مندرج در این صفحه در طول زمان قابل تغییر، به روز رسانی و بازتعریف است، لذا کاربر عزیز برای هر بار استفاده از سرویس پیکاتو، ملزم به مطالعه ی دقیق قوانین ذکر شده می باشد.

کاربران توجه داشته باشند که سامانه ی پیامکی 300002525 و 30005006002282 تنها شماره های است که پیکاتو از طریق آن برای کاربران خود پیام ارسال می کند و کاربران با ثبت نام در سایت و یا اپلیکیشن با ارسال پیامک از طریق پیکاتو موافقت کرده اند. دریافت هر گونه پیام به نام سرویس پیکاتو با شماره ای غیر از شماره ذکر شده، تخلف و فاقد اعتبار است. در صورت مشاهده لطفا مراتب به آدرس الکترونیکی info@pikato.ir اطلاع دهید.

در حال حاضر پیکاتو از ساعت 7 صبح تا ساعت 21 به کاربران خود سرویس می دهد و کاربران میتوانند در این بازه سرویس های خود را در بازه زمانی مورد نظر ثبت کنند

الف. تعاریف و اصطلاحات

1. شرکت: شرکت پیک هوشمند اینترنتی مشهد با نام تجاری پیکاتو که نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌نماید.

2. پیکاتو : خدمات نرم‌ افزاری که توسط شرکت به منظور حمل مرسولات کاربر سفارش دهنده توسط کاربر راننده در اپلیکیشن پیکاتو ارائه می‌شود.

3. اپلیکیشن: نرم افزار متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات پیکاتو، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط قراردادی و سند حاضر به کاربران اعطا می‌گردد.

4. کاربر: شخص حقیقی یا حقوقی است اعم از راننده و سفارش دهنده که از طریق اینترنت به اپلیکیشن پیکاتو متصل و از خدمات آن بهره مند می‌شود.

5. کاربران: در این سند کاربر راننده و کاربر سفارش دهنده به همراه هم با نام کاربران استفاده می‌شوند.

6. کاربر راننده: شخص حقیقی است که بوسیلۀ موتور سیکلت مطمئن و رانندگی صحیح اقدام به تحویل گرفتن مرسولات از کاربر سفارش دهنده در مبدا و تحویل دادن آن در مقصد به گیرنده مرسوله برابر شرایط سفارش ثبت شده در اپلیکیشن پیکاتو می‌نماید.

7. کاربر سفارش دهنده: شخص حقیقی یا حقوقی است که به منظور استفاده از خدمات پیکاتو نسبت به جابجائی مرسوله از نشانی مبدا به نشانی مقصد از اپلیکیشن پیکاتو استفاده می‌نماید.

8. دریافت کننده مرسوله: شخص حقیقی یا حقوقی که مرسولۀ کاربر سفارش دهنده را در مقصد دریافت می‌نماید

9. موتور سیکلت مطمئن: وسیله نقلیه ای است مجهز به قوای محرکه و کلیه منصوبات و شرایط لازم برای حمل بار، دارای دو محور و وزن خالص حداکثر ۵۵۰ کیلوگرم که برای حرکت در معابر عمومی طراحی گردیده است.

10. حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات پیکاتو در اپلیکیشن پیکاتو ایجاد کرده‌اند

11. اعتبار: مبلغی است که کاربران سفارش دهنده در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات پیکاتو دارند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانه بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب و یا با استفاده از کد تخفیف های پیکاتو طبق شرایط و مقررات حاضر منظور و محاسبه خواهد شد.

12. اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار پیکاتو قرار داده می‌شود اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات پیکاتو در اختیار شرکت قرار داده می‌شود، مانند اطلاعات مربوط به سفر اعم از زمان سفر، موقعیت مکانی مبدا و مقصد، مسیر طی شده، موقعیت مکانی کاربر راننده و غیره.

13. قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آئین نامه‌های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد اعم از قانون بیمه اجباری شخص ثالث، آئین نامه راهنمائی و رانندگی.

ب. حساب کاربری

1. کاربران با ثبت نام در اپلیکیشن و همچنین با هر بار استفاده از خدمات پیکاتو می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری شرکت را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن پذیرفته اند.این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند، بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از سایت و اپلیکیشن به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

2. برای استفاده از خدمات پیکاتو لازم است که هر کاربر سفارش دهنده اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن ایجاد نمایند. برای استفاده از خدمات پیکاتو ، کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن ثبت کند.

3.کاربران می‌پذیرند اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در اپلیکشین وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده، شخص کاربر می‌باشد

4. مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن یا سایر خدمات مربوط به پیکاتو  انجام می‌شود به عهدۀ کاربران بنا به مورد است. بنابراین مسئولیت سفارش دهنده غیر از کاربر نیز، که با استفاده از حساب کاربری وی از خدمات پیکاتو  استفاده می‌نمایند، کاملا متوجه خودکاربر سفارش دهنده می‌باشد.

5.مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.

6. ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید و تشخیص شرکت، از کاربران درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود گردد. در این صورت کاربر مورد درخواست، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربران خودداری کند.

ج.استفاده از پیکاتو

1. با استفاده از خدمات شرکت کاربران می‌پذیرند و موظف می‌باشند که از پیکاتو برای انجام هیچ فعالیت غیر‌ قانونی طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران یا خلاف شرع یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند.

2. کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات پیکاتو به صورتی که به شرکت یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند. در صورتی که کاربران نسبت به سوء استفاده از امکانات فراهم شده در خدمات پیکاتو  در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نمایند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبۀ جبران خسارات وارده اقدام نماید.

3.  کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از تماس تلفنی،  ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرند که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شود و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.

4. شرکت ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر سفارش دهنده ارائه کند که با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار، یا درصدی از هزینۀ سفر کاسته یا درصدی از هزینۀ سفر پس از آن به کاربر برگردانده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن پیکاتو اضافه ‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها، منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربر سفارش دهنده حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت.

5.  کاربران می‌پذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند – حتی اگر شرکت در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد – مگر اینکه شرکت رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.

6. کاربر سفارش دهنده می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجۀ افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجۀ وارد کردن کدهای تخفیفی که شرکت در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از خدمات پیکاتو قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد، با درخواست تسویه در اپلیکیشن، دارند

7. کاربر سفارش دهنده می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه حمل به آنها داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین در صورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کدها به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

8. مسئولیت تامین اینترنت و سخت ‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات پیکاتو به عهدۀ کاربران می باشد.

9. کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام حمل از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات پیکاتو، از سفارش دهندگان یا رانندگان کسب کرده‌اند، هیچ‌گونه استفاده‌ای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات سفارش دهندگان یا رانندگان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین شرکت خواهد بود. همچنین کاربران متعهد می‌شوند در طول حمل مرسوله، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از سفارش دهندگان یا رانندگان در خدمات پیکاتو  ارائه شده است استفاده کنند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.

10. با استفاده از خدمات پیکاتو کاربران می‌پذیرند که در حین سفر، پیکاتو را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.

د. هزینه‌ها و پرداخت

1. کاربر سفارش دهنده می پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که وی به شرکت می‌پردازد وجود ندارد.

1.1در مواقع ای که کاربر از ویژگی “دریافت هزینه کالا” استفاده میکند، مبلغ دریافی توسط سفیر به اعتبار کاربر در اپلیکیشن اضافه میشود

2.  کاربر سفارش دهنده می‌پذیرد هزینۀ خدمات از طرف شرکت مشخص می‌شود و پس از استفاده از خدمات اعتراضی نسبت به هزینۀ آن نمی‌تواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر سفارش دهنده مجاز به عدم پذیرش هزینه اعلام شده از سوی شرکت می‌باشد، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌باشد و به همین منظور کاربر مذکور با قبول این شرایط و مقررات به شرکت اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت را از محل اعتبار کاربری خود، اعطا می‌نماید.

3. پرداخت هزینۀ خدمات فقط از طریق روش‌هایی که توسط پیکاتو مشخص می‌شود، می تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از پرداخت از طریق اعتبار موجود در حساب کاربری پیکاتو، پرداخت اینترنتی و پرداخت نقدی در مبدا یا مقصد به سفیر پیکاتو.

4. کاربران می‌پذیرند هزینۀ خدمات ارائه و اعلام شده از سوی شرکت، ممکن است بسته به ویژگی‌های خدمات ارائه شده از جمله نوع خدمات، زمان خدمات، مکان خدمات (مبدا، مقصد یا مسافت مسیر حمل)، شرایط آب و هوایی یا شرایط خاص یا عوامل دیگر متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی شرکت بر اساس استانداردهای موجود و صلاحدید شرکت تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی کاربران، نامبردگان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص نخواهند داشت.

5. کاربر سفارش دهنده می‌پذیرد که باید هزینۀ حمل مرسوله را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامۀ پیکاتو جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید، به شرکت یا سفیر پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامۀ پیکاتو یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق نرم‌افزار فراهم نشود، کاربر سفارش دهنده همچنان موظف به پرداخت هزینۀ حمل مرسوله خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربر سفارش دهنده با مرکز تماس شرکت یا روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که کاربر سفارش دهنده به هر دلیلی از جمله مشکلات نرم‌افزار پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ را از اعتبار نامبرده در پیکاتو کسر کند.

6. کاربر سفارش دهنده می‌پذیرد هیچوقت درخواست ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از خدمات پیکاتو را داشته باشد. کاربر سفارش دهنده اگر پس از ارسال درخواست، پذیرش آن و تحویل مرسوله توسط یک کاربر راننده، درخواست را لغو کند، یا پس از پذیرش در مکان مشخص شده به عنوان مبدا تعیین شده در زمان مشخص جهت تحویل مرسوله حضور پیدا نکند، وی متعهد به پرداخت مبلغ مورد قبول مذکور می‌باشد و یا شرکت مجاز خواهد بود نسبت به کسر و برداشت مبلغ مذکور از محل اعتبار وی اقدام نماید

7. هزینۀ حمل کالا بایستی توسط کاربر سفارش دهنده پرداخت گردد مگر این که کاربر سفارش دهنده در اپلیکیشن گزینه پرداخت در مقصد را انتخاب کرده و هزینۀ حمل کالا که توسط اپلیکیشن پیکاتو تعیین گردیده را از تحویل گیرنده دریافت نماید. در صورت عدم پرداخت وجه توسط تحویل گیرنده مسئولیت آن بر عهدۀ کاربر سفارش دهنده خواهد بود و سفیر قادر است از تحویل بسته امتناء ورزد.

ذ.مسئولیت پیکاتو

1.چنانچه هر یک از کاربران پیکاتو در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس (ساعت 8الی 22) و واحد رسیدگی به شکایات شرکت مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.

2.مسئولیت پیکاتو فقط در فرضی است که کاربر سفارش دهنده از طریق اپلیکیشن پیکاتو، یا درخواست به صورت تلفنی یا از طریق وب سرویس های پیکاتو درخواست حمل ارسال کرده است و کاربر راننده نیز این درخواست را پذیرفته است. لذا اگر کاربر راننده و کاربر سفارش دهنده که در اپلیکیشن پیکاتو ثبت نام کرده‌اند خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام حمل توافق نمایند هیچ گونه مسئولیتی متوجه پیکاتو نخواهد بود.

چ.مسئولیت کاربران

1.مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام سفر) و قوانین مدنی (ورود خسارت به مرسولات کاربر سفارش دهنده یا اشخاص ثالث) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و پیکاتو هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و پیکاتو می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع صالح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود بعمل آورد.

2.هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و شرکت حق غیر فعال نمودن کاربران و اقدام قانونی علیه نامبردگان را جهت مطالبۀ خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.

3.کاربر راننده متعهد می‌شود تنها از علایم و اقلام سازمانی استفاده کند که توسط پیکاتو تهیه و در اختیار او گذاشته شده است . مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران سفارش دهنده و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربر راننده بوده و در صورت لزوم شرکت به قطع خدمات با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به شرکت خواهد بود.

4.کاربر راننده در زمان استفاده از خدمات شرکت و انجام حمل بر اساس آن حق جابجائی اشخاص و مسافر را چه بصورت رایگان و چه با وصول کرایه با موتور سیکلت خود ندارد. در صورت تخلف، علاوه بر اعمال ضمانت اجراهای قراردادی علیه کاربر توسط شرکت، کلیه مسئولیت‌های ناشی از جابجایی مسافر بر عهدۀ شخص کاربر راننده بوده و در این خصوص مسئولیتی متوجه شرکت نمی‌باشد.

 شرایط حمل مرسوله

1.کاربر سفارش دهنده ملزم و متعهد می‌باشد که مشخصات کامل مرسوله شامل ارزش ریالی آن و نشانی دقیق گیرندۀ مرسوله را در سامانۀ پیکاتو و در زمان ثبت درخواست وارد نماید و در صورتیکه حمل مرسوله نیاز به بسته بندی خاصی داشته باشد انجام بسته بندی با کاربر سفارش دهنده می‌باشد و در صورت عدم رعایت این بند کلیه مسئولیت‌های ناشی از عدم ارائه اطلاعات صحیح یا کامل برعهدۀ کاربر سفارش دهنده خواهد بود

2.کاربر سفارش دهنده نباید مرسولات خلاف قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران که از جمله عبارت است از مرسولۀ ممنوعه، مواد مخدر، مشروبات الکلی، مواد شیمیائی توهم زا، مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختنی، مواد و وسایل رادیواکتیو و بارهای با حجم و ابعاد بیشتر از مقررات شرکت را جهت حمل به کاربر راننده تحویل دهد و در صورت اطلاع، کاربر راننده مکلف به اعلام مراتب به شرکت و مراجع انتظامی می‌باشد. ضمنا هر گونه مسئولیت حقوقی و جزایی از این جهت متوجه کاربر سفارش دهنده خواهد بود. چنانچه کاربر راننده جا به جایی چنین مرسولاتی را بر عهده بگیرد، شرکت ضمن لغو عضویت وی حق پیگیری از طریق مراجع قضایی را خواهد داشت

3. مرسولۀ کاربر سفارش دهنده باید متناسب با جعبۀ موتورسیکلت بوده به نحوی که متعارف محسوب و ابعاد، حجم، وزن، خطرناک بودن، و نوع آن متناسب با وزن و شرایطی باشد که از طرف کارخانۀ سازندۀ موتور سیکلت تعیین شده باشد و حمل بار بدون توجه به ظرفیت موتور از نظر شرکت تخلف محسوب می‌شود.

4. مرسولۀ کاربر سفارش دهنده باید حداکثر ۲۵ کیلوگرم و حداکثر ابعاد ۴۵*۴۵*۴۵ باشد.

5.کاربر راننده پس از اعلام قبولی تقاضای سفارش دهنده ملزم به انجام سرویس تا رسیدن به مقصد می‌باشد مگر در موارد ضروری و با عذر موجه که در این خصوص می‌بایست کاربر راننده شرکت را نسبت به عذر موجه خود و ادامه سرویس توسط شخص دیگر که شرکت معرفی خواهد کرد، مطلع نماید.

6.چنانچه مرسوله به نحوی بسته بندی گردیده که محتویات آن قابل رویت نباشد کاربر سفارش دهنده مکلف است در سامانۀ پیکاتو محتویات مرسوله را ثبت کرده و مسئولیت ناشی از اظهارات خود را بر عهده گیرد. شرکت در قبال محتوای غیر قابل رویت مرسوله‌ها هیچ مسئولیتی ندارد و هر گونه مسئولیت ناشی از ارسال بسته‌های حاوی اقلام مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران، بر عهدۀ کاربر سفارش دهنده و پاسخگویی در قبال آن در کلیه مراجع اداری، انتظامی و قضایی مستقیما به عهدۀ ایشان است. همچنین کاربر سفارش دهنده باید خساراتی که به سبب این امر به شرکت وارد شده است را نیز جبران نماید.

7.جهت ارسال مرسوله‌هایی که نیاز به احراز هویت گیرنده مرسوله باشد، لازم است سفارش دهنده در سامانۀ پیکاتو این موضوع را متذکر شود. در غیر این صورت شرکت مسئولیتی در قبال احراز هویت گیرنده مرسوله در آدرس اعلام شده ندارد.

8. با توجه به اشتراکی بودن پیکاتو کاربر سفارش دهنده متعهد به عدم ثبت سفارشات با بارنامتعارف مثل هر گونه پرنده یا حیوان یا موجود زنده می‌باشد در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست سفارش دهنده و عزیمت کاربر راننده به نقطه مبدا، کاربر راننده مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام سفر) بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده و هزینۀ سفر برعهدۀ کاربر سفارش دهنده است.

9.کاربر راننده متعهد می‌گردد با رعایت کامل امانت داری و در اسرع وقت مرسوله را به گیرنده برساند.

10.چنانچه فرستنده یا گیرنده مرسوله بخواهد مرسوله دریافتی به آدرس مبدا بازگردد یا اصطلاحا از سرویس رفت و برگشت استفاده نماید بایستی از طریق اپلیکیشن پیکاتو گزینه رفت و برگشت را انتخاب نماید یا با پشتیبانی این موضوع را هماهنگ کند، در غیر این صورت کاربر راننده هیچ مسئولیتی در جهت بازگرداندن مرسوله به مبدا ندارد.

جبران خسارت

موارد فنی‏

1. کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای پیکاتو شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

2.کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات پیکاتو را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار پیکاتو یا در روش ارائۀ خدمات پیکاتو تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

3. کاربران حق ندارند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.

4.کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از سامانۀ پیکاتو یا سامانه‌های مرتبط با پیکاتو انجام دهند.

قطع خدمات

1.در صورت تخلف کاربران از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و شرایط این سند و هر اعمال و رفتاری که حضور یک کاربر (راننده یا سفارش دهنده) را برای شرکت، سایر کاربران و اشخاص ثالث خطرناک نماید و یا مطلوب نباشد، شرکت طبق صلاحدید و تشخیص خود نسبت به حذف دسترسی کاربر مذکور از خدمات شرکت اقدام خواهد نمود. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.